Menighedsrådets primære arbejdsområder er beskrevet i menighedsrådslovens
§ 1 stk 1 og 2 samt § 34 inden for følgende hovedområder:
• virke for gode vilkår for evangeliets forkyndelse
• administration af kirkegården og kirkens øvrige faste ejendomme
• administration af kirkers og præsteembeders indtægter og formue
• medvirken ved ansættelse i præstestillinger
• varetagelse af arbejdsgiverfunktioner i forhold til kirkefunktionærer
• deltagelse i valg af medlemmer til provstiudvalg, økonomiske og mellemkirkelige stiftsudvalg, samt valg af biskop
• initiativer til fremme af menighedens liv og vækst
Det er menighedsrådets mål at efterleve lovgivningen, så vi kan fremvise vel vedligeholdte bygninger og en indbydende og rekreativ kirkegård samt skabe grobund for et godt arbejdsklima blandt samtlige ansatte.
· at gøre kirken til et naturligt sted at mødes for flere generationer
· skabe et kirkeliv hvor forkyndelse og menighedspleje ikke står i skyggen af administrative opgaver
· gøre gudstjenesten forståelig så den relaterer sig til hverdagen
· vække menighedens interesse for kristendommen så ingen føler sig fremmed i kirken
Bjarne Ivan Hansen
Käte Larsen
Næstformand
Tlf.: 21 24 71 02
kla@min-mail.eu
Henning Sørensen
Lone Vilhelmsen
Anasia Sjøstedt-Elnef
Næste menighedsrådsmøde
afholdes onsdag den 20. november
2024 kl. 19.00 i Graverhuset.
Dagsorden vil kunne ses på
hjemmesiden 4 hverdage før.
Odensevej 61A
5853 Ørbæk
Kirkevej, Refsvindinge
5853 Ørbæk
Ferritslevvej 28C
5853 Ørbæk
Design Mark & Storm A/S